Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
październik 2017
PN WT ŚR CZ PT SB ND
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Karsten Konrad
Niemiecki artysta zajmujący się rzeźbą. Urodzony w 1962 roku Würzburgu. Mieszka i pracuje w Berlinie.
 
Chociaż urodził i wychował się w zachodnich Niemczech, w swoich rzeźbach i modelach często nawiązuje do budowli socjalistycznego modernizmu. Interesują go one zarówno jako nośniki utopijnych, mających na celu poprawę świata idei, jak i jako przykłady zasługującej na uwagę architektury, niesłusznie prawie nie dostrzeganej w zachodniej Europie.
 
Rekonstruuje sytuacje urbanistyczne, które miały znaczenie – jako ważny rozdział historii architektury lub wyraz nastroju społecznego – dla określonego miejsca i czasu. 
 
W swych pracach korzysta z rozłożonych na elementy pierwsze resztek umeblowania mieszkań lat 70. oraz przedmiotów znalezionych w gruzach zburzonych budynków, nadając w ten sposób żywy charykter swym modelom. Większość oryginałów swoich modeli widział na własne oczy. Są one jak na przykład kompleks budynków przy Pragaer Straße w Dreźnie w pracy Stadtplaners Workshop (Warsztaty urbanisty) łatwo rozpoznawalne dla odbiorcy. 
 
W 2007 roku wziął udział w zbiorowej wystawie Mińsk, diariusz miejski, która została zorganizowana przez Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia. Konrad Karsten zaprezentował na wystawie modelu mińskiego domu mody. Jako wzór posłużyło artyście jedynie niewielkie zdjęcie z niemieckiego magazynu. Budynek ten zafascynował Konrada Karstena zdumiewającym połączeniem elementów modernizmu, popularnego na całym świecie w latach 60-tych i 70-tych, z patosem hipertroficznego czczenia socjalistycznych bohaterów: lekką zewnętrzną konstrukcje budynku zdobi monumentalny relief, przedstawiający obrońców ojczyzny podczas drugiej wojny światowej. Mając na uwadze fakt, że decyzje dotyczące burzenia budynków, a nawet całych dzielnic, podejmowane są w Mińsku nadzwyczaj pochopnie, praca Konrada stanowiła bodziec do dyskusji o estetycznych i historyczno-architektonicznych walorach socjalistycznego modernizmu.
 
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska