Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
październik 2017
PN WT ŚR CZ PT SB ND
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Mellin Magda
Polska artystka, zajmująca się głównie malarstwem i grafiką. W 2009 uzyskała tytuł Magistra Sztuk Pięknych na Wydziale Malarstwa. Seria jej prac dyplomowych została wyróżniona w konkursie Artystycznej Podróży Hestii oraz w 19. Przeglądzie Młodego Malarstwa. Swoją edukację wzbogaciła jednorocznym stypendium na Sabanci University (Istanbul). Uczestniczyła również w dwuletnim programie Dutch Art Institute „visual art and research” w Holandii, gdzie w 2012 uzyskała dyplom MFA. Uczestniczka wielu wystaw, warsztatów w kraju i za granicą (m.in. Włochy, Holandia, Turcja, Liban, Senegal-DAK’ART  2012 - OFF, Nowy Jork Art Book Fair).
 
W 2014 roku artystka wzięła udział w wystawie Ściana, za którą coś/nic٭ się nie stało. Ekspozycja, pokazywana w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, dotyczyła interpretacji historycznych faktów i naszych oczekiwań wobec śladów wydarzeń. Osią prezentacji było zestawienie prac dwóch artystek: Magdaleny Mellin i Anahity Razmi. Pierwsza przedstawiała ścianę za którą nic się nie stało, druga ścianę za którą coś się wydarzyło.
 
Projekt Magdaleny Mellin What happened behind that wall, zaprezentowany na wystawie, był działaniem interdyscyplinarnym, które rozpoczęło się w Bejrucie 2011 roku na Placu Sasin. Miejsce to znajduje się niedaleko Zielonej Linii, gdzie pod koniec wojny domowej toczyły się najbardziej krwawe walki. Artystka odnalazła na tyłach jednego z budynków napis na ścianie „Behind this wall in 1988… nothing happened” podpisano Ph@. W kontekście burzliwej historii Libanu, a także lektury Jolala Toufic’a piszącego o niewyobrażalności i niewypowiedzialności traumy wojennej, tekst na ścianie wydał się jej niesamowicie poetyckim zaklęciem rzeczywistości. Praca artystki opowiadała nie tylko o poszukiwaniach autora napisu, lecz była także refleksją nad sposobami kodyfikacji wspomnień, budowania indywidualnych historycznych narracji. Odbiorca pozbawiony był w niej jasnych odpowiedzi. 
 
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska