Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
grudzień 2017
PN WT ŚR CZ PT SB ND
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Grossenbacher Bettina
Szwajcarska aktorka, artystka wizualna mieszkająca w Bazylei. Urodzona w 1960 roku. Zajmuje się fotografią, sztuką wideo, tworzeniem instalacji audiowizualnych i performansem. Ukończyła School of Art and Design w Bazylei.
 
Wystawia od 1995 roku, brała udział m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Mediów Viper w Bazylei, Międzynarodowej Konfenecji Muzyki Komputerowej w Gothenburgu, wystawach i festiwalach w Szwajcarii, Francji, Argentynie, Norwegii, Chile, Bośni i Hercegowinie itd.
 
W 2008 roku artystka zaprezentowała swoje prace w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia. Ekspozycja odbyła się w ramach Międzynarodowego Festiwalu Fotografii Transfotografia. Jej instalacja, pt. Les visiteurs du soir, złożona z lightboxów z widokami wnętrz sal kinowych, przywoływała czarującą atmosferę pięknych i tajemniczych jednosalowych wnętrz kinowych.
 
W latach 2004 i 2005 artystka zrealizowała fotograficzny cykl dokumentujący wnętrza 68 kin w Paryżu. Wykonywała zdjęcia pustych ekranów, tuż przed rozpoczęciem projekcji. Na niektórych fotografiach widoczne były postacie widzów, jednak większość kin była pusta. Obrazom towarzyszyły teksty Hansmartin’a Siegrist’a, mówiące o świetle i cieniu, czasie i przestrzeni, tworzące teorię obrazu filmowego. Bettina Grossenbacher zapraszała w swojej instalacji widzów do miejsca gdzie pogłębia się wyobraźnia i gdzie każdy przeżywa swoją własną historię. Przywołując specyficzną atmosferę małych i dużych świątyń projekcyjnych, pustych holów, neonów ze znakiem drogi ewakuacyjnej i wygodnych foteli – deklarowała tym samym uwielbienie dla kina. Paryż – miasto niegdyś z największą ilością sal kinowych - do dziś jest stolicą refleksji filmowej, co było widać na wystawie artystki.
 
 
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska