Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
grudzień 2017
PN WT ŚR CZ PT SB ND
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Karsten Danuta
Współczesna artystka, rzeźbiarka i malarka. Znana przede wszystkim jako autorka instalacji artystycznych stanowiących aranżację przestrzeni. Urodziła się w Polsce, w miejscowości Mała Słońca w województwie pomorskim. Uczęszczała do Liceum Plastycznego w Gdyni. Od 1983 do 1985 roku studiowała w Gdańsku na Akademii Sztuk Pięknych (Wydział Rzeźby). W okresie 1986-1993 studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie (Niemcy) w pracowni prof. Günthera Uecker oraz w pracowni prof. Klausa Rinke, pod którego kierunkiem uzyskała dyplom z wyróżnieniem. Od 1986 mieszka i pracuje w Recklinghausen w Niemczech. Artystka w swojej pracy wykorzystuje różnorodne materiały takie jak papier, szkło wodne, tworzywa sztuczne, mydło czy drewno.
 
W 2007 roku, wspólnie z Katarzyną Józefowicz i Dominikiem Lejmanem, wzięła udział w wystawie Space as the place. Powodem do zderzenia ze sobą artystycznych praktyk i strategii trojga artystów w przestrzeni wystawienniczej Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, były wizualne paralele, jakie wychwycić można w ich pracach - opartych na grze ze skalą, multiplikacji i wykorzystaniu „znalezionego” materiału (recyclingu surowców – papieru, tkanin u Karsten i Józefowicz, zarejestrowanych ruchomych obrazów – u Lejmana).
 
Instalacje Danuty Karsten, przedstawione na wystawie, nawiązywały do historii budynku, w którym mieści się CSW Łaźnia, a w którym od 1905 roku, aż do lat 70-tych znajdowała się łaźnia miejska. W miejscach, w których niegdyś istniały kabiny natryskowe, pomieszczenia kąpielowe i sanitarne, pojawił się wówczas rodzaj „mauzoleum, zbudowanego z prawdziwych kostek szarego mydła. Woda, a więc drugi, obok mydła, nieodzowny element publicznego zakładu kąpielowego, była motywem kolejnej prezentowanej pracy artystki. Odwiedzająca wystawę publiczności przemierzała przestrzeń, w której iluzja wody pozwała zanurzyć się w niej i zagubić.
 
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska