Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
październik 2017
PN WT ŚR CZ PT SB ND
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Londoño Andrés R.
Artysta malarz, rysownik w swoich pracach łączy różne style artystyczne, tworząc malarskie instalacje kontekstualne. Eksperymentuje z różnymi technikami i materiałami. W swoich realizacjach odnosi się krytycznie do środowiska artystycznego zarówno w Kolumbii jak i w Europie.

Andrés R. Londoño ukończył studia pierwszego stopnia na Uniwersytecie Jorge Tadeo Lozano w Bogocie. Obecnie kończy studia magisterskie na kierunku sztuka w przestrzeni miejskiej na uniwersytecie Bauhaus w Weimarze. Ma na swoim koncie liczne wystawy m.in. w Alliance Française, Colombo American Centre oraz Pereira Art Museu. Londoño mieszka i pracuje w Weimarze i Berlinie.
 
W 2014 roku wziął udział w wystawie zatytułowanej Bogota. Miasto na krawędzi. Projekt artystyczny, zrealizowany w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, był próbą opisu stolicy Kolumbii i spojrzenia na miasto oczami artystów, których prace koncentrowały się na byciu w centrum, doświadczaniu życia i pracy w mieście. Bogota w ostatnich latach stała się jedną z mega metropolii Ameryki Łacińskiej z jednej strony charakteryzującą się szybkim tempem rozwoju, multikulturowością, z drugiej problemami społecznymi i brakiem bezpieczeństwa. Prace prezentowane w ramach wystawy analizowały zagadnienia miejskiego życia Bogoty – kanały komunikacji, rytmy codzienności, nieprzewidywalność rzeczywistości. Artyści pytali o sposoby radzenia sobie z niedoskonałościami systemu, w którym miejski rozwój jest fikcją, a struktury władzy charakteryzują się daleko idącą nieprzewidywalnością. Opisując miasto artyści rozwinęli krytyczny język, charakteryzujący się słodko-gorzkim śmiechem.
 
Andrés R. Londoño podczas swojego pobytu rezydencyjnego w CSW Łaźnia w Gdańsku stworzył mural ścienny zatytułowany Mould/Pleśń. Niniejsza praca prezentowana była m.in w Bogocie. Wówczas Londoño sportretował najbardziej wpływowych przedstawicieli lokalnego świata sztuki. Nie był to jednak hołd złożony kolumbijskim kuratorom, kolekcjonerom i wszelkim celebrytom. Sportretowani wyłaniali się z pożółkego, nieco brunatnego podkładu naściennego, przypominającego pleśń. Namalowani zostali wysoko przy suficie, w rogach i przy podłodze. Całość pozostawiało efekt zawilgoconej i zagrzybionej piwnicy.
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska