Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
październik 2017
PN WT ŚR CZ PT SB ND
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Zurr Ionat
Artystka i badaczka w SymbioticA - Centrum Doskonalenia w Sztukach Biologicznych Szkoły Anatomii i Biologii Człowieka Uniwersytetu Zachodniej Australii. Wraz z Oronem Cattsem stworzyła uznany na świecie projekt Tissue Culture and Art. Jest artystką-rezydentką Szkoły Anatomii i Biologii Człowieka od 1996 roku i miała decydujący wpływ na utworzenie ośrodka SymbioticA w 2000 roku. Zurr uważana jest za pioniera w dziedzinie sztuk biologicznych. Wyniki jej badań były wielokrotnie publikowane, a jej prace wystawiane na świecie i znajdują się w kolekcji MoMA w Nowym Jorku.
 
Ionat Zurr jest laureatką nagrody Discovery Australian Reseach Council (2012). Była stażystką w InStem Institute, NCBS, Bangalore (2010) i wizytującym wykładowcą w Experimental Art Centre na Uniwersytecie Stanforda (2007) oraz w Tissue Engineering & Organ Fabrication Laboratory w Massachusetts General Hospital na Harvard Medical School (2000-2001). Wystawiała prace w MoMA, Mori Museum w Tokio, na Ars Electronica w Linzu, GOMA w Brisbane i wielu innych.
 
W 2012 roku, w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, odbyła się wystawa Ionat Zurr pod tytułem Crude Life (wspólnie z Oronem Cattsem). Na wystawie, zorganizowanej w ramach cyklu Art+Science Meeting, artyści zaprezentowali swoje klasyczne dzieła, takie jak: Victimless Leather, The Semi-Living Worry Dolls czy The Pig Wings Project, a także przygotowany specjalnie na wystawę w Gdańsku Crude Substrate. Przedstawiona została również dokumentacja z niezwykłego performensu wykonanego w Berlinie w 2005 roku pod tytułem The Remains of a Disembodied Cuisine, w którym artyści i publiczność ucztowali przy kotletach uformowanych z tkanki mięśniowej wyhodowanej z komórek macierzystych nieżyjącej od kilku lat owcy.

Wystawa Ionat Zurr i Orona Cattsa stawiała aktualne pytania dotyczące bioetyki, inżynierii genetycznej i biotechnologii. Artyści zwracali uwagę na olbrzymie możliwości współczesnej nauki, a także nieświadome uprzedzenia i tabu, jakie w sobie nosimy, w obliczu zagadnień związanych z samą istotą życia i operacjami technologicznymi dokonywanymi na materii organicznej.

Ionat Zurr i Oron Catts należą do czołowych przedstawicieli bio-artu - dziedziny łączącej w sobie działania artystyczne z narzędziami i praktykami wyniesionymi z laboratorium biologicznego. W 1996 roku powołali do istnienia Tissue Culture & Art Project przy Uniwersytecie Zachodniej Australii, którego celem jest rozwijanie współpracy pomiędzy artystami i naukowcami zajmującymi się materią organiczną.
 
 
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska