Artyści
NASZE PUBLIKACJE
Katalog książek
dla artystów i kuratorów
PROJEKTY DŁUGOTERMINOWE
e-flux
MAGAZYN ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
październik 2017
PN WT ŚR CZ PT SB ND
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
ul. Jaskółcza 1
80-767 Gdańsk
Phone +48 58 305 40 50
Fax +48 58 305 26 80
office@laznia.pl
www.laznia.pl
Artyści
A    B    C    D    E    F    G    H    I    J    K    L    Ł    M    N    O    P    R    S    Ś    T    U    V    W    Z    Ż    Ź    
Staniszewski Jacek

polski artysta współczesny, malarz, grafik, muzyk, pedagog ASP w Gdańsku. Zajmuje się działaniami w przestrzeni publicznej, plakateminstalacjągrafiką, rysunkiem.

Studiował w latach 1977-1984 na Wydziale Malarstwa i Grafiki Projektowej w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (ASP) w Gdańsku. Dyplom w Pracowni Grafiki prof. Jerzego Krechowicza w 1984 r. Adiunkt II stopnia w Pracowni Grafiki Projektowej prof. J. Krechowicza na Wydziale Malarstwa i Grafiki. Od 1982 r. prowadzi niezależną działalność muzyczną. W latach 1986-2001 wykonał ponad 200 plakatów do wystaw, spektakli teatralnych i koncertów. Zaprojektował szatę graficzną płyt zespołów: Bielizna,Apteka, Ego, BlendersŚciankaCentrala, Miasto mężczyzn, Czan, Mordy, KuryŁoskot. W 1998 r. na 100 billboardach w Warszawie prezentowane były 3 autorskie projekty z cyklu „Wild Life is Us - Dzikie życie to my”. Jest autorem Drogi Krzyżowej wykonanej na zamówienie zakonu Kamilianów w Warszawie.

Artysta jest obecny na scenie artystycznej od lat 80. Początkowo w jego twórczości dominuje ekspresyjny język i duża skala realizacji. Z początkiem lat 90., nie rezygnując ze skali prac, artysta zawłaszcza język masowych środków przekazu. Z jednej strony czerpie z nich siłę perswazji, z drugiej - komentuje treść ukrywające społeczny egoizm i hipokryzję pod pozorem luzji powszechnego dobra, jaki niesie konsumpcja i jej medialna kultura. Sięgając po środki reklamy jako artystyczne medium, artysta sugeruje zdystansowaną lekturę prezentowanych przez nie treści, zwracając nam uwagę, że nawet najbardziej proste i banalne przedstawienia okazują się być wielowarstwowymi komunikatami.
Zaloguj/Zarejestruj
Instytucja kultury Miasta Gdańska