Urodził się w 1977 w Rydze, gdzie mieszka i pracuje. Prace Krišsa Salmanisa zapraszają do intelektualnej, nasyconej ironią gry – a czasem do zabawy w chowanego. Większość jego prac, pomimo ślicznego dizajnu – a może właśnie dzięki niemu – to dowcipny, często ostry komentarz dzisiejszego świata i sposobów jego postrzegania. Krišs Salmanis często używa (czy też nadużywa) powszechnie przyjętego języka wizualnego, zazwyczaj nieznacznie modyfikując zwyczajową „ortografię”, przez co zmienia się również znaczenie. Produkuje na przykład serię przypinek identyfikujących, dzięki którym można rozpoznać codzienne kody globalnego społeczeństwa (maniaków komputerowych, pacyfistów i militarystów, nacjonalistów, globalistów, terrorystów, turystów, grafficiarzy itd.), które zostały zmodyfikowane przez „niewinne” dodatki. Wybrane wystawy indywidualne: Exit, Atelier am Eck, Düsseldorf (2008); Silver, Gold, Plasticine, z Daigą Krūze, Ryga (2006); 100% disappointment, z Daigą Krūze, Ryga (2004). Inne: Digital Shakespeare, poetycka gra animowana na CD: koncepcja, reżyseria i animacja „Otella”, (2006-8); Digital Rainis, gra poetycka na CD: koncepcja, reżyseria i animacja gry „Ave Sol” (2005). Otrzymał wyróżnienie w II edycji konkursu GZMG w 2007 roku.
www.salmanis.com