Kontrast:
A A A A
Czcionka:
A A A
Odstęp między literami:
AB AB AB
Animacje:
✘ Wyłącz
06.11.2020 - 10.06.2021
ŁAŹNIA 2
ul. Strajku Dokerów 5, Gdańsk - Nowy Port

Sensory Orders

Wystawa z cyklu Art+Science Meeting

Wystawa: 6 listopada 2020-10 stycznia 2021
Miejsce: CSW ŁAŹNIA 2, ul. Strajku Dokerów 5 + www.sensoryorders.com
WERNISAŻ: 6 LISTOPADA O 18.00 - LIVE STREAMING NA FB CSW ŁAŹNIA

Wystawa otwarta:
Piątki: 15.00 - 20.00

www.sensoryorders.com

Artyści: John Aldemann (US), Michael Bell i Eunjeong Seong (US), Jennifer Biddle (AU), Oron Catts i Ionat Zurr (AU), Ben Cerveny (US), Yangyifan Dong (CN), Christoph Engemann (DE), Orit Halpern (US), Kurt Hentschlager (AT/US), Susanna Hertrich (DE) i Shintaro Miyazaki (JP/CH/DE), Sarah Hluchan (US), David Howes (CA) i Tereza Stehlikova (CZ/UK), Takashi Ikegami and Norihiro Marujama (JP), In the Air/C+ (SP), Wioleta Kaminska (PL), Nadia Lichtig (DE/CZ/FR), Yutaka Makino (JP), Saadia Mirza (PK), r e a (AU), Philippe Rahm (CH), Valerio Sannicandro (IT/FR), Nitin Shroff (IN/SEY/UK/FR), TeZ (IT/NL), John Thackara (UK/FR), Jesus Torres (SP/FR), Ignacio Valero (CL/US), Nina Wakeford (UK)

Koordynatorki: Agata Janikowska, Joanna Adamiak
Kuratorzy: Erik Adigard (FR) i Chris Salter (US)

W związku z obostrzeniami i zamknięciem instytucji kultury dla publiczności zapraszamy do zwiedzania wystawy na stroinie internetowej: www.sensoryorders.com

 

Sensory Orders” („Porządki zmysłów”) to wystawa prezentująca dwadzieścia dziewięć prac, które stanowią artystyczne i naukowe odpowiedzi na jedno z zasadniczych pytań nurtujących naszą epokę, a mianowicie: Jak odczuwamy i rozumiemy w czasach skrajnej niestabilności, zamętu i niepewności? Złożona wyłącznie z elektronicznie przedstawionych tekstów, nieruchomych i ruchomych obrazów oraz dźwięków, wystawa wraz z towarzyszącą jej stroną internetową i publikacją zgłębia trzy różne „porządki” – symboliczną sferę języka i kultury ludzkiej, technologiczny świat maszyn i organiczną domenę ludzkich ciał i przyrodniczych bytów, takich jak wirusy, rośliny, zwierzęta oraz fizyczno-chemiczna materia samej ziemi – analizując ich ścisłe powiązania oraz tryby odczuwania, wzajemne oddziaływania i współzależne wpływy.

 

Wypowiedzi i prace składające się na wystawę „Sensory Orders” przekraczają granice państw, dziedzin i kultur. Ich autorami są pochodzący z piętnastu różnych krajów artyści sztuk wizualnych i performatywnych, antropologowie, projektanci, socjologowie, architekci, historycy nauki, kompozytorzy, fizycy i inni badacze. Każdy z nich mówi swoim niepowtarzalnym głosem, wszystkich jednak łączy namysł nad skomplikowanym splotem sił ludzkich, technologicznych i biologicznych, który istnieje wprawdzie od zawsze, znacznie uwydatniony jednak został w ciągu ostatnich miesięcy.

 

Teksty, obrazy, dźwięki i filmy wideo składające się na wystawę mierzą się zatem z różnymi trybami rozumienia w świecie, który wydaje się nieustannie balansować na krawędzi zmiany, bezładu i niepewności. Niektóre projekty skupiają się na osobistym przeżyciu zmysłowej izolacji doświadczonej w trakcie lockdownu i kwarantanny (John Aldemann, David Howes i Tereza Stehlikova), inne natomiast przyglądają się nowym formom ludzko-maszynowej wrażliwości powstającym w wyniku rozwoju technologii (TeZ, Saadia Mirza, Oron Catts i Ionat Zurr, Nerea CalvilloKurt Hentschlager) oraz wyłaniającej się świadomości nowych chemicznych czy biologicznych uwarunkowań (Nadia Lichtig, Susanne Hertrich i Shintaro Miyazaki). Jeszcze inne projekty koncentrują się na zmysłowych wstrząsach, na które coraz powszechniej jesteśmy wystawieni w codziennym życiu w wyniku polityki sztucznych granic (Nitin Shroff), kolonialnego dziedzictwa okupacji (r e a, Jennifer Biddle) czy postępującego procesu „uinnowienia” świata natury (Wioleta Kamińska).

 

Jak stara się wykazać cała gama głosów zaprezentowanych na wystawie, różne porządki zmysłowości – ludzkiej, zwierzęcej, roślinnej, maszynowej i ziemskiej – nie są od siebie tak odległe, jak mogłoby się nam wydawać.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

+ Więcej
Wstrzymaj
Strzałka w lewo Strzałka w prawo
grafika: Jan Rosiek
Zobacz także
Partnerzy
X
Zaloguj się
Nie pamiętam hasła